AP : —

Published 12 April 2018

The Latest on the $30,000 payment in 2015 by the company that publishes the National Enquirer to buy a salacious rumor about Trump (all times local):

3:55 p.m.

A government watchdog group wants the Justice Department and Federal Election Commission to investigate a $30,000 payment by the National Enquirer’s publisher to an ex-Trump doorman during the presidential campaign.

Washington-based Common Cause says the money was intended to influence the election but wasn’t properly reported.

The Associated Press reported Thursday that American Media Inc. paid an ex-doorman in 2015 for the rights to a salacious rumor about the future president it never published. A contract shows the ex-doorman was barred from discussing it.

The deal preceded a $150,000 payment the company made to an ex-Playboy Playmate who alleged an affair with Trump.

Prosecutors are probing connections between Trump’s lawyer Michael Cohen and the ex-playmate’s payment.

The tabloid says it found the ex-doorman’s story untrue so didn’t publish a story based on the information.

___

1:14 a.m.

The company that publishes the National Enquirer paid a former doorman at one of Donald Trump’s New York skyscrapers $30,000 during the presidential campaign for a tip about Trump it never ran.

Dino Sajudin (saw-JOO-dihn) signed a contract with American Media Inc. that barred him from discussing his tip with anyone.

The previously unreported payment preceded by eight months a $150,000 payment the company made to an ex-Playboy Playmate who alleged an affair with Trump.

Read more:

EU lawmakers call for investigation into Paradise Papers

Bitcoin cash deals frozen at Coinbase following investigation

Swiss banking regulator concludes Panama Papers

VIEW THE FULL ARTICLE